Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 12 oktober 2015

Bra vibrationer?

Jag fick lite feeling igår och fortsatte jakten på lyckan
med hjälp av den senaste "rensa ut-guruns" filosofier...
Enligt denne ska man inte värdera och sortera ut
baserat på behov eller funktion. Utan på kärlek...


Tydligen har sakerna energi, och bara om de fortfarande
"sprakar" när man tar i dem, så ska man behåll dem...


Man ska helt enkelt hålla sin gamla tröja vid bröstet
och känna efter om man fortfarande älskar den...
Om tröjan är i akryl så ökar chansen att det sprakar, så det
gäller att känna skillnad på statisk elektricitet och kärlek...


Varför tänka praktiskt, när man kan vara lite flummig?
Detta var ju mycket roligare och effektivare!
I alla fall just vid utrensningstillfället...


Inget eller ingen gick säker där hemma!
Vad som helst och vem som helst, som jag
inte kände kärlek till riskerade att åka ut!
...till återvinningen utan att passera GÅ...


Även dottern städade sitt rum.
Hon var ännu hårdare än jag!
Hela barndomen åkte ner i papperskorgen.
Jag fick hålla ett öga på henne, så att inte doppresenter
eller Astrid Lindgrens bokskatt skulle ryka all världens väg...


Nostalgi är helt klart något man bygger upp med åren!






Älskar...älskar inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar