Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 15 juni 2015

Sol ute och inne

Korgen med tidningar och böcker har
jag haft med mig under hela helgen.

Äntligen lite sol och värme,
(och ingen blåst!!!) så att man kunde
sitta ute. Lördag förmiddag intog jag min
andra frukost ute (efter en mycket tung mil).
Det var desto lättare att sitta ner. Länge...

Men vad är det för fel när man slår sig ner med
en kopp kaffe? Sitter grannen bakom tujahäcken
och lurpassar? För så fort man sätter sig, så drar en
gräsklippare i gång... Som tur är så tar det inte mer
än 10 minuter att klippa våra små gräsplättar.

Men när jag stenlägger hela våran tomt så ska jag
passa på att asfaltera hos alla grannar också...
Skojar bara, måste hålla mig vän med dem, så att de
fortsätter att köpa, när barnens idrottsföreningar
säljer diverse lotter och toapapper...

Lagom till bröllopsyran startade, så hade solen
gått i moln. Tur det! För mina bländvita armar
och ben hade inte tålt fler timmar i solen...
Lite lagom rödfärgad (kärlekens färg?)
så där efter en helg som denna!

Men redan igår var vår ständiga följeslagare
"Vinden" tilbaka, så vi fick stanna inne...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar