Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 13 juni 2014

Tummen mitt i handen

Nu har det snickrats färdigt på Töltvägen* för ett tag!
(vi kan nu stoltsera med Gerrebackas stabilaste södervägg)

Av tidigare generationers erfarenheter i snickeri och
timrande har inte en endaste liten flisa ärvts ner till mig
och mina gener. Så jag kan inte ta någon** ära i arbetet
som genomförts under några svettiga försommarveckor.

Jag har "hållit ställningen" på marken (i skuggan).
Men nu är det roliga över för den här gången.

På detta sätt har "vi" sparat massor med pengar, som
jag definitivt tänker hjälpa till att slösa upp inom kort!
Man vill ju dra sitt strå till myrstacken!
*På vårt nummer ja, resterande grannar med söderväggar har
sitt "roliga" framför sig. Sommaren (för målarfirmorna) är räddad!

**Jo, jag målade faktiskt vindskivorna
(när de fortfarande var på marken så klart)
Men dessa monterades aldrig upp, då snickaren
(ja, den betalda snickaren, inte maken eller svärfar)
hade mätt fel!


8 meter högt!
Nymålat!

Ta i trä!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar