Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 3 juni 2014

Rabarberkräm

Det är inte alla i familjen som uppskattar en
delikatess som stavas R A B A R B E R K R Ä M.
Ja, vi har ju en som inte kan uttala det heller
(det är inget direkt talfel, bara den blekingska dialekten...)

Men det gör ingenting, för jag äter mer än gärna upp hela satsen
själv. (även om den blev aaaningen "syrlig") Jag kokade kräm i
söndags och har middag för hela veckan och mer rabarber växer
i trädgården (ja, sanningen är att det är det ENDA som växer där,
humlen undantagen...)

Vad är det med dagens barn som bara äter kräm som
innehåller 98% socker och "aromer" och i bästa fall
2% som har något som helst ursprung från en frukt???

Annat var det "på min tid", vilket framgår av det klassiska
citatet, sagt av min kusin, när vi ätit rabarberkräm på 70-talet:

"Gott var det, mätt blev jag, och int' gör det nå' att det var gräs i det!"

Det var  bättre förr, det har det alltid varit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar