Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 5 december 2013

Jul för alla sinnen

Alla (6?) sinnen måste få sin del av julkänslan.
Om man inte gillar det man hör, dvs julmusiken, så får
man bita ihop. Allt för att göra mamma glad julefriden...

En av de viktigaste doftupplevelserna vid jul
(näst hyacinterna) är ju såklart pepparkakorna!
Pepparkakor gör ju alla sinnen glada!

Vad gäller smakupplevelsen så är ju degen godast.
Och jag förstår inte detta tjat om glögg och pepparkakor?
Dessa kakor är ju godast med kall mjölk!

Jag förberedde degen redan i måndags, den måste ju
"vila" innan utbakning. (Tro mig, det behöver jag med...)
Trots hushållsvåg och recept så hade jag stora svårigheter
att läsa innantill och följa en enkel instruktion. Ett tag
trodde jag nästan att det skulle bli pannkaka av alltihop!
Men, tack vare inhyrd personal i åldrarna 10 till 72 år
(och en van arbetsledare), gick bakningen som en dans!

 Så nu har vi kakor så att det räcker till nästa jul*...


*Ja, jag hittade de sista från i fjol när jag
tog fram burkar att förvara årets kakor i...


Pannkaka?


Resultatet!


Slavdrivaren!

3 kommentarer:

  1. Smyg undan en burk peppisar och en mjölkliter, så är helgen räddad!

    (Jag ska kolla om det går att kommentera som vanligt. Har haft problem med att publicera de smarta svar du fått på dina inlägg.)

    SvaraRadera
  2. Nu är det fler smarriga kaksorter på G. Släpper inte ut morsan från köket...

    SvaraRadera