Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 3 december 2013

Alla vill till himlen

Jehovas Vittnen knackade på dörren i helgen.
(Jag bakade, allt för att slippa ifrån städningen...)

Long time no seen!

De ville prata om livet efter detta.
Vilket jag mycket väl kan förstå. Om man varken får fira jul
eller dricka alkohol (nattvardsvinet undantaget?) så ber man
säkert en stilla bön om att få återfödas till ett nytt, bättre, liv.

Men då de inte kan lämna några garantier på att man
blir en av de utvalda, så chansar jag inte, utan lever här
och nu och tar en kaka till. Mjuk pepparkaka med lingon
och man är i alla fall halvvägs till himlen...



Himmelriket på jorden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar