Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 15 december 2013

Grönare gran än grannens

Gick in i shoppingväggen i fredags efter endast ett
par timmar i stan. Nordstan i julrusch är ingen trivsam
upplevelse... Men jag fick uträttat mina ärenden och kunde
fly hemåt med det kvarvarande förståndet i behåll. Men vad
säger man när man har trillat av hästen? Upp i sadeln igen så
snart som möjligt! Så redan på lördag morgon blev det lite
julshopping igen. Även om det "bara" handlade om att köpa
en julgran nere på torget. Vi valde första bästa och det blev så
bra sååå! (inte som när maken och svärfar åkte runt i timmar men
till slut kom hem med granen de tittat på från första början...)

I år behövde man inte tänka på att ta in granen i förrådet för
att låta den tina. Det handlade snarare om att ta in den och låta
den torka. (tänkte använda hårfönen, men det behövdes inte)

Man vill ju undvika att säkringarna går när man tänder belysningen...

Vi har inte haft julgran på några år, men nu kände jag att
julsakerna behövde få komma fram och vädras. Framför allt
min nyinköpta (köpt för 2 år sedan...) julgransmatta med änglar.


...och 2000 spindlar kan inte ha fel. Man ska ha julgran!



Naken


Håller sig på mattan


Jul-klädd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar