Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 9 september 2013

Uppvaktning undanbedes

Med en enkel tulipan…
 
Nej verkligen inte! Det duger ju inte med en
blomma när någon fyller medelålderskris 40 år.

Ännu en kollega passerade strecket härom veckan och givetvis
fick det bli uppvaktning! Det är ju inte ovanligt att man köper en
flaska fint vin, det uppskattas ju av de flesta. Men när jubilaren har
smaklökar som en fjortis så får man gå till skämshyllan längs in på
Systembolaget och botanisera bland mousserande jordgubbsviner
och andra fruktsmaker som hallon, körsbär, passionsfrukt, kaktus...

Men, man får tycka om vilka smaker man vill, för vi ÄLSKAR
våran jubilar ändå. Särskilt som han bjöd på smörgåstårta idag!!! 
 
Det "finaste" vi gett till en nybliven 40-åring var en träningsvideo
i bästa Susanne Lanefelts* anda, som vi spelat in själva. Men den
chocken har ingen av oss kommit över än (trots att det gått över
tre år sedan dess) så uppföljaren lär dröja. Dessutom har flera av
gympadeltagarna numera blivit chefer**. Så vi gör alla vårt bästa för 
att försöka att glömma denna episod…

*Jag lovar att inspelningen var en enda lång kniiipövning,
för så roligt var det!
 
 **Note to self:
Nämn INTE att du har kvar videon vid nästa lönesamtal...
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar