Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 16 september 2013

Lingonveckor...

...är det i skogarna nu.
I alla fall på lite nordligare breddgrader kan man
ännu plocka det röda guldet. Eller? Är det för sent?
Kanske olämpligt att ge sig ut nu när älgjakten har börjat?

Äh, skit samma!

Jag behöver inte bekymra mig, för min årskonsumtion är
redan säkrad. Plockad, rensad och infryst. Dock inte levererad. Än.
Men lugn, jag har lingon kvar i frysen sedan förra årets leverans.

Ja. Vi konsumerar stora mängder lingon här i huset.
Men jag vill ju inte missunna ett par pensionärer lite
frisk luft och motion. Så plockningen är outsourcad!
Leverans brukar ske i samband med att samma arbetskraft
anländer till Göteborg för att sköta pepparkaksbaket...

Man ska slita ut en generation i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar