Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 15 september 2013

Effektiv logistik

Man hinner med mycket på en helg om man
förbereder sig väl och inte tar sovmorgon!

Fredagen den 13:e förde ingen olycka med sig denna
gången. Tvärtom! På jobbet serverades "tårta på tårta",
bokstavligt talat! Firande av "utmärkt chef" som fått fint
diplom följdes en timme senare av avtackning av en ung
talang som vågar välja ett liv utanför Volvo PV!!?

Vi andra (som jobbar med logistik) stod kvar som fråge-
tecken och undrade förvånat vad som hände. Gäller inte
FIFO (First In First Out) här? Uppenbarligen blev det fel
på omsättningshastigheten när det gäller personalen.
FISH (First In Still Here) är begreppet som gäller bland
oss som valt "Volvo for Life"... Vi rullar säkert vidare,
nu ännu lite rundare av många bitar tårta!

Hög på socker kunde jag så inleda en sportig helg.

Med matcher på olika tider i olika hallar krävs
det en logistiker som planerar (och bakar pizzabullar).
Fördelen med riktigt tidiga matcher är att man hinner
hem för att väcka sovande talanger och ge dem frunch!

Spännande matcher i handboll, varvades med fotboll!
Bara hem och vända för mat och mellanmål.
Mycket kaffe blir det. Men egentligen skulle jag behöva
valium på läktaren. Trots att man bara hejar och är positiv
så är det ibland oliiiiidligt och nästan onödigt spännande!

Min puls har inte varit högre sen jag sprang Göteborgsvarvet!
Maxpuls vid varje match. Kan det vara nyttigt?

Får lugna ner hjärtat med en meditativ 10 km löprunda
i lätt duggregn, för imorgon är det... Ja, just det!


Dags att ställa klockan - igen!



Hög på Dextrosol!?


Frunch för en vinnare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar