Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 9 maj 2012

Singing in the rain

Dagens väder bjuder på regn och mera regn…

Men jag ser bara fördelar med detta:

Tur att det inte regnade igår när båda barnen hade friluftsdag i skolan!
Gräsmattan blir grönare (än grannens?)!
Det kommer att gå mycket fortare att städa när
vårsolen inte avslöjar damm och fläckar!

Vädret till trots så hade jag klänning på mig idag.
(Jag klär mig aldrig efter vädret, jag klär mig efter almanackan!)
Men efter ett snabbt ärende på lunchen (i regnet)
förvandlades klänningen från enfärgat beige till leopardmönstrad…

Just den effekten var inte riktigt i min stil…
Jag är flera år (?) för ung för "klimaktieriedjuriska" mönster!



2 kommentarer:

  1. Det är ju så med leopard: antingen gillar man det eller också inte. Jag är på "inte"-sidan. Det vet H, som bara därför sydde mig en leopardkudde. ;o) Den bor numera hos min dotter.

    (Jag f ö har bett mina juniorer att skjuta mig om jag visar mig klädd i leopardmönstrat.)

    SvaraRadera
  2. Man ska aldrig säga aldrig... Det kanske kommer med åldern!?

    SvaraRadera