Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 15 maj 2012

Hittelön?

Det finns en tydlig skillnad mellan könen.
Det gäller det faktum att män i alla åldrar verkar
ha en defekt i hjärnan som leder till att de inte kan hitta saker!
Detta handikapp märks redan i tidig ålder. Inte ens med tydliga
instruktioner om var de ska leta så kan de hitta det som söks.
Det är lika skrämmande som komiskt!

Senaste exemplet igår. Jag fick ett samtal till jobbet:
"Mamma - var är min mössa? Jag har letat överallt!"
(Jo, man behövde mössa på fotbollsträningen igår - trots att det är Maj!)

Jag talade om var den borde ligga (ett av ställena där han redan sökt).
Men, nejdå den gick inte att hitta!

När jag kom hem så kunde jag inte låta bli att söka efter mössan själv.
(Jag kanske hade fel om var den låg? Inte troligt - men fullt möjligt)

Det tog 3 sekunder att hitta den - precis där den skulle ligga!


Upphittad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar