Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 18 april 2018

Hostmedicin

Fick ett tips angående träningsupplägg inför maraton. Det handlade varken om snabba intervaller eller distanspass. Det viktigaste är visst att planera in 2 veckor - för förkylning...

Jag hade inte varit förkyld sen augusti 2016, så jag visste att det var min "tur" när symptomen startade förra veckan. Fick "planera" in några vilodagar och förtränga paniken för missade långpass... Som tur var däckades jag inte helt, utan kunde köra styrka och alternativ träning på cykel. (kollade upp närmsta cykelbara väg till dotterns sommarjobb!) Min hemmayoga var mest utmanande för den mentala hälsan...

Men efter att ha provat ett nytt CX pass fick jag dock avbryta förkylningen. Jag kunde inte längre hosta pga träningsvärken i magen...

Så nu är jag inbillningsfrisk sen ett par dagar, kommit i balans med Body Balance och äntligen kunnat springa igen (5 dagars uppehåll ger abstinens...) 

Idag fick det bli CX igen, kombinerat med spinning som kunde väcka liv i döda. Såg ut som att jag duschat med kläderna på...

Nu hoppas jag att mitt immunförsvar förstår att jag inte kan planera in fler "sjukdagar" och att jag kan återgå till Planen som förhoppningsvis ska ta mig hela vägen in på Stockholm stadion!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar