Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 13 april 2018

Andas in...

Vaknade tidigt och ville mest av allt ge mig ut och springa. Men. Jag är inte (mitt mantra: inte, inte, inte...) sjuk, men jag är inte heller helt frisk (från förkylning alltså - den mentala statusen ska vi inte analysera...) så jag valde att stanna inne och testa att starta dagen med hjälp av Youtube: Energizing morning yoga...

"Tag dig tid att hitta lugnet och ditt andetag..." ska hon säga som befinner sig på Aruba!

Badrummet är inte den bästa platsen för att andas in dagens första djupa andetag... om man inte vill ha en skitdag...

Helt omöjligt att koppla av, kunde inte tänka på något annat än att jag borde torka av golvet...

Flyttade mig ut till vardagsrummet. Efter att ha plockat undan lite ren tvätt och strykbrädan kunde jag äntligen komma igång. Att yoga i ett långt löst sittande nattlinne är inte optimalt. Får tänka på det till nästa gång...

Efter en kvart (kallsvettades jag) men kände mig trots allt nöjd med att tagit mig tiden att hitta ny energi. Men någon djupare inre frid var det inte tal om...

Avslutade med att torka badrumsgolvet. Äntligen! Harmoni och lycka - det var på badrumsgolvet den fanns ändå!

Namaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar