Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 14 juni 2017

Tidsfördriv

Inne på 3:e "officiella" träningsveckan inför
Palma Marathon! ("följer" ett 20-veckors program)


Igår stod det "långpass" (16 km) på schemat.
Med "långt" menas framför allt att man är ute LÄNGE.
Man behöver inte SKA inte springa snabbt.


Solen sken utanför kontorsfönstret så det var
inte konstigt att man faktiskt "längtade" ut.



Trots vädret var det lite motigt när tiden väl närmade sig...
Men det får inte vara FÖR lätt.
Hjärnan måste få jobba lite också!


Noterat på PLUS-listan:


Det blev T-shirt premiär!
Baksida lår höll sig tyst...
Så det kändes ganska bra, mest hela vägen!


Men när jag passerade rader av radhus i Kärra,
där "alla" satt ute och åt i kvällssolen, så funderade
man ju lite på vad man håller på med egentligen...


Blev "jagad" i en seg backe så jag lyckades hålla uppe
tempot trots att det var min 11:e kilometer.
Så egentligen sprang jag lite för "fort"!
Men... Man vill ju få det överstökat...
För efteråt ska man ju hinna med belöningen:
Soffläget! Biggest Loser - FINAL!
Så jag kan rekommendera långpass som ett
mycket effektivt sätt att undvika hushållsarbete!


Till mitt försvar vill jag säga att jag faktiskt lagade
middagen samtidigt: Lergryta i ugnen - långkok.




Jättelänge, men inte jättelångt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar