Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 16 juni 2017

Jobbigare än gym?

Heeelt slut!
Fredag och "vilodag" från träning.
Men några timmars högintensiv shopping
är väl det man kallar "aktiv vila"?

Det började bra.
När jag väntade in sonen,
som firade att sommarlovet ÄNTLIGEN
startat med ett gympass, hann jag hitta
lite REA fynd på Stadium... Precis när jag
betalat i kassan slocknade ljus och ljud i
hela butiken. Strömavbrott orsakat av
kortslutning pga glödande kontokort... (KORTslutning!!?)

Efter kort stopp på Donken
(för muskelbyggande son) skulle vi
vidare till frisören. En kort promenad
på 5 minuter, förvandlades till ett gatlopp genom ett skyfall. Himlen öppnade sig
och ett ösregn som liknade syndafloden,
dränkte alla som inte tog skydd.

Där fick jag som precis lämnat
regnjackan i bilen...

Jag hade ju en tid passa och ingen
möjlighet att bygga mig någon ark,
så det var bara till att göra ett oplanerat
intervallpass - i platta skor...

Mina sneakers blev i alla fall vitare
än de varit på länge!

Naturligt vattenkammad,
hann jag till min klipptid i alla fall!
Fixad och fönad kunde vi fortsätta shoppingen en halvtimme senare.

Efter att ha provat alla jeansshorts
i hela centrala Göteborg, hittade vi till slut
det vi sökte (och lite till...) och kunde åka
hem. (kalorier och kronor förbrukade i
samma takt...)

Sonens kommentar:
"Att shoppa med dig
var värre än passet på gymmet..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar