Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 13 juni 2017

Final!

Ja - jag tittar på Biggest Loser!
Inget man vill säga högt egentligen,
men nu är det som det är...


Oklart varför jag blir sjukligt besatt
av program av denna typ och inte av "vettiga"
dokumentärer, kultur- och nyhetsprogram...

Årets säsong höll nästan på att ta livet
av mig för ett par veckor sedan.


I vanlig ordning satte jag mig till
rätta i soffan och började tugga.


Lessons learned:
Ät inte knäckebröd när du vill kunna höra ljudet från TVn.


I mina försök att tugga tyst satte jag en smula i halsen...
Trodde min sista stund var kommen när jag försökte hosta
upp den (utan att missa för mycket av programmet...)
Hoppades att någon skulle komma och rädda mig
när jag höll på att kvävas. Men tydligen stördes fler
av mitt vilda hostande, så det enda som hände var att
dottern stängde sin dörr för att slippa höra...



I går var "hemmafinalen"
- där ingen var "loser" utan alla vinnare!


Nu ska jag bara överleva finalen!


Tystnad - intag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar