Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 20 april 2017

Svinkallt!


Härom dagen, när jag skulle ge mig ut för
att springa på morgonen, så var det motigt.
(det är det oftast - innan man kommit ut)
Jag kollade snabbt på termometern som visade "5",
så jag lovade mig själv att:
"om jag fortfarande fryser efter 5 km så får jag gå in"
(för att "lura" mig själv
- jag VET att jag alltid svettas som en gris)


Efter 5 km var jag visserligen varm invändigt,
men lår och bak kändes som de frysta helgskinkor
som just nu säljs till extrapris på COOP...


Fortsatte trots allt och sprang 5 km (!!?)
ytterligare, men blev obetydligt varmare.


Förklaringen fick jag när jag kom in
och tittade på termometern igen.
Den visade MINUS 5...


Jag kan ärligt säga att jag kände mig cool,
närmare bestämt helt djupfryst.


#varttogvårenvägen?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar