Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 29 april 2017

Långt och länge!

Inledde en lång helg med en lång,
långsam löprunda! Väntade in lördag
förmiddag och sol! Andra i hushållet som förbereder sig för Varvet gjorde sina 16 (snabba) kilometer i gårdagens ösregn...

Trots fint väder och trots att jag
"sett fram" emot detta, så var det
motigt innan jag kom mig ut.

Tungt i huvudet, både i form av mentalt motstånd och rester av huvudvärk.
(nej inget vin igår)

Men har man bestämt sig så finns det
inga ursäkter. De fick vackert ta och
maka på sig! På med vätskebältet och
ner med en påse nötter i midjebältet.

Det var precis så jag kände mig,
som en påse nötter... Eller snarare
som en säck potatis...

Nötpåsen skakade i takt med stegen.
Som en j-la marackas som jagade mig!

Men.
Om jag nu är långsammast i familjen,
så får jag väl se till att springa längst!

Drygt 21 km i varierande hastighet och
terräng! Färdas man mellan Gerrebacka
och Djupedal, så ingår backar...

Så det blev en lång runda - både i tid och
sträcka! Några välbehövda (foto)stopp
för dricka och energipåfyllning.

Efter dusch, macka och kaffe
skulle jag bara ner en snabb sväng
till blomsterburiken.

Misstänkte att de stänger kl 13.
Hjälp! Fullt kaos på parkeringen pga innebandycup! Fick parkera 500 m
bort och ta det långa steget före!
Fick bli en sista rush/nedjogg i
platta sneakers...

Kändes betydligt bättre än väntat!
Kunde pusta ut i affären.
De stängde 15...

Nu ska jag förbereda mig för att
gå på 50-års fest.

Hoppas jag slipper springa efter bussen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar