Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 24 maj 2014

Vinbil

Oooops!

Det var nära ögat.
Min nya finbil var nära att förvandlas till en vinbil.

Ett snabbt ärende igår på lunchen. Passade på att gå in
på systemet också. (Man får ju inte riskera att rosévinet
plötsligt tar slut när det är +26 grader varmt i skuggan)

Flaskorna skramlade runt i bagaget när jag körde
tillbaka till jobbet i racerfart. Trots allt var de hela
(vad jag kunde se) när jag kom till parkeringsgaraget.
Men när jag lyfte i dem så fick jag vin på fingrarna...


Kunde inte riktigt lokalisera vilken flaska som var skadad.
Panik! Tack och lov inget synligt vinspill i bilen. Själv
luktade jag bara lite vin när jag kom tillbaka till kontoret...

Innan jag körde hem ställde jag flaskorna i dubbla kassar.
Nästa gång köper jag vin på box!
(och en wunderbaum med nybilslukt)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar