Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 6 maj 2014

Muskelbygge


Löpning bygger ingen proportionerlig kropp…
 
Visst, man springer av sig alla kalorier man hinner stoppa
i sig (även om jag äter betydligt snabbare än jag springer),
men mina redan överdimensionerade lår har inte blivit mindre.
Det har däremot min redan underdimensionerade överkropp blivit.
 
Kontorsarbete bygger inte heller några armmuskler...
I bästa fall kan ett rejält skratt förlänga livet och stärka
magmusklerna. Men överarmarna och ryggen blir bara
smalare och krokigare… De dagar jag lyckas med ambitionen
att stå på jobbet, slutar det oftast med att jag befinner mig i en
allt annat än ergonomisk ställning, hängande över skrivbordet.


Att jag fick träningsvärk i armen, av att spela
frisbeegolf säger allt om min armstyrka...
Men, nu när jag får mer tid (läs efter 17e Maj)
då ska jag bli en flitigare gäst på gymmet. 
 
Då ska kontorsarmarna få vad de tål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar