Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 31 maj 2014

Lång-lördag

Fredag kväll följs som brukligt är, av en (tidig)
lördag morgon. Fast igår var ingen vanlig fredag,
då jag var den i familjen som var uppe längst!!?
(inte länge, men längst)


För att kompensera den "sena" kvällen,
så fick morgonen idag bli ovanligt tidig...
Klockan ringde före 6. Inte tidigt för mig,
men för en ung fotbollsspelare och dennes coach...
Förklaringen till den tidiga kvällen och tillika morgonen,
stavas : f o t b o l l s c u p


(minns förra veckans mor och son konversation:
"varför får man inte sova ut på helgen?"
"varför spelar man fotboll?")


När jag sett till att de fått med sig matsäck för dagen,
har jag resten av den långa dagen på mig att fortsätta att -
göra så lite som möjligt...


Vad SYND att det har börjat regna,
då kan jag ju inte klippa gräset - än.









Busy doing nothing...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar