Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 29 december 2013

Så in i Norden(cup)

Som stolt handbollsmamma har man inte bara
glädjen att skjutsa till träningar och titta på matcher.
Man har ju även plikter, som att ställa upp och göra
vissa arbetspass när det är cup. I fredags kväll ersatte
jag fredagsmyset mot att stå i fiket på Valhalla och sälja
kaffe. Ingen större uppoffring då jag tryckt i mig godsaker
motsvarande flera veckors fredagsmys under julhelgen...
Förra året torkade jag bord i bamba och fick med mig
6 kilo kebabkött hem. Ideellt arbete lönar sig i längden!
(kebabköttet räckte enligt familjen onödigt länge...)

Nordencup är ett stort arrangemang och det är mycket
som ska ordnas med. Jag höll mig till caféverksamheten
och fick svart på vitt att det är illa ställt med min huvud-
räkning... Övriga frågor hänvisade jag glatt till expeditionen
som låg i anslutning.  Frågor om incheckning, bussar, laglistor,
resultat, vaktmästare, toapapper, hallar, vattenflaskor, sjukvårdare...
Någon som kunde torka upp blodet som låg på golvet vid avbytar-
bänken...  en illavarslande mängder av kryckor låg förrådet...


Tror jag ska råda dottern att avsluta handbollskarriären
medan tid är. Det är en tuff sport, särskilt för föräldrar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar