Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 4 november 2013

Var bor du lilla råtta?

Nu ska jag inte tala illa om råttorna, de klär i råttfärgat!
Men själv vill jag gärna göra något åt den kommunalgrå
tonen som håret antar när det gått för många månader och
klippningar sedan solen (och förra slingningen) gjorde sitt.
 
I mörkret blir visserligen alla katter (och råttor) grå.
Men det får ändå bli klipp och sling hos frisören idag.
 
Ja, jag går regelbundet frisören, fast det är svårt att tro.
Och det är inget fel på hans yrkesskicklighet heller!
(Även om han vid ett tillfälle lyckades föna håret på
mig, så att jag såg ut exakt som Jonatan Lejonhjärta...)
Jag kan inte skylla vare sig på frisör eller frisyr. Det är bara
det att mitt hår vägrar ligga kvar i den tänkta frisyren någon
längre stund… Varje dag går mina hårstrån ut i vild strejk och
protesterar mot att ligga kvar på det sätt som jag hade tänkt mig.
 
Men förhoppningsvis fogar de sig efter dagens förhandling behandling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar