Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 14 november 2013

Ljus i vårt hus!

Behövde åka till IKEA för att köpa mer ljus... Trodde jag!
Men när jag letade efter annat inventerade skåp och lådor så
hittade jag en packe värmeljus. Så nu klarar vi väl oss fram till
1a advent... Trodde jag! För när jag en dag senare skulle byta ut
lite nedbrunna ljusstumpar så var DE LÅNGA LJUSEN SLUT!?

Jag trodde inte detta var möjligt!!?

Inte nog med att jag KÖPER och FÖRBRUKAR mycket
ljus. Nu tar jag detta med ljus ytterligare ett steg längre.
Jag SÄLJER ljus! (Till förmån för dotterns klassresa.)

Så  nu behöver jag inte ens åka till IKEA. Jag kan handla
hemma! Inte nog med att vi föräldrar ska hjälpa barnen
med att sälja köpa lotter och bli spelmissbrukare på kuppen.
Nu tvingas vi (anonyma?) ljusmissbrukare ha hemma stora
mängder frestande ljus... Detta kommer att bli dyrt, för mig...

Men klassen kommer att kunna åka till Barcelona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar