Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 9 november 2013

Lördagsgodis

Idag är det lördag, men för att kringgå "regeln" om
att bara äta godis på lördagar så kan man göra som jag
och dottern en "vanlig" måndag (visserligen på höstlovet):

Baka Dumlekakor!

Uppfyller alla kriterier på ett perfekt recept:
Jättesnabbt, jättelätt och jättegott!

Dessa blir dessutom snygga också,
helt utan ansträngning!

24 st Dumlekakor

200 g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 st Dumlekolor
1 ask Noblesse
24 folieformar

Blanda ihop degen och låt stå kallt 30 minuter.
Forma 24 st runda bollar, lägg i folieformar
och tryck i en halv kola i varje.
Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.
Ta ut kakorna ur ugnen och lägg på en bit
Noblesse på varje kaka direkt innan de kallnat.
Chokladen ska smälta ut över kakan.

Jättelätt!

Det svåraste är att förhindra att godiset inte
tar slut innan bakningen är slutförd...




Gott, gotti, gott, gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar