Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 7 juli 2013

Svårt att packa lätt

Det är svårt att packa “lätt” inför en semester
i Sverige! Inte minst på grund av det oförutsägbara
VÄDRET. När man dessutom täcker in HELA landet,
från Smygehuk till Haparanda i sina semesterplaner*
så blir det tungt. Bokstavligt talat! Det är mycket som ska
med för att det är "bra att ha, för om, utifallatt”...
(det blir varmt, det blir kallt, det blir regn, vi kanske vill campa…)

Värst är det om man bilar hela semestern, då kan det ju gå helt
överstyr. Man rymmer alldeles för mycket i en (fullt lastad) V70…
I år flyger vi norrut, så det blir svårt för mig att frakta ner stenar
på hemvägen som jag gjorde i fjol… Men sonens radiostyrda bil
MÅSTE med. Om man har en morbror som är doktor på allt som
är radiostyrt så ÄR det bara så! Då får mamma hellre skippa ett
par skor… Jag har ju ändå mina flip-flops som passar till allt!
Särskilt som jag i år packar EXTREMT färgmatchat! Jag kan
blunda och välja något. Jag kommer ändå alltid att hitta en
perfekt outfit! Så praktiskt det är med en bas-garderob!
 

*Vi återanvänder samma semesterplan
år efter år, så vi behöver inte planera…


Basgarderoben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar