Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 11 juli 2013

Snabbmat!

Slösar ingen tid på matlagning... Är det FF så är det!
Jag anser att popcorn (med öl) är en fullvärdig måltid,
rent näringsmässigt. Men att poppa i micron räknas som
matlagning. (mikrovågsUGN, inte OK, undantaget att tina
upp fika) Och öl när man sitter ensam känns lite desperat...

Jag rekommenderar istället salta pinnar och rosévin!

Knäckebröd eller flingor med mjölk är ju också
klassiker som är extremt lättlagade - och så GOTT!
Vill man lyxa till det så gör man smoothie!
(använda stavmixer? nåja, låt gå!)
Med GOTT samvete unnar jag mig några matlagnings-
fria dagar, då jag vet att barnen får farmors hemlagade
kalops, kroppkakor, fisk, kotletter, köttfärslimpa, potatis, sås,
grytor, gratänger, tacos,"sockermakaroner", grillat med pommes,
pannkakor med jordgubbssylt, pizza, rabarberkräm...

Allt smakar mycket bättre än hemma - det får jag minsann veta!

Men jag garanterar inte att tiden som blir över räcker
till just träning... Hammocken kallar och det finns tyvärr
ingen annan att skicka dit... Jag måste ta det passet!

Lättlagat ger...


...tid över...


...till annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar