Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 20 juli 2013

Dags att tänka på refrängen?

I måndags kväll var det Sommartider i Ronneby, bokstavligt talat!
Tillsammans med nästan 12000 andra hängivna fans fyllde vi
Brunnsparken (ännu ett publikrekord!!!) för att lyssna på

Gyllene Tider!!!

Sveriges (snälla) motsvarighet till Rolling Stones.
Svensson-Svensson varianten av "Sex, drugs and rock´n roll",
dvs: "Missionären, bag in box och svensk sommar-pop"...

Har man repat tillsammans i 35 år, så är det inte konstigt att det
låter bättre än någonsin! Att låtarna är svenska klassiker hjälper ju
till att höja stämningen!! Men det går inte att neka till att även fansen
har blivit äldre...  Det var både grå tinningar och rollatorer i publiken.
Tänk om jag vetat då att jag skulle se mina idoler både 1995 och 2013.
Men det grämer mig att jag inte såg dem på Brännaberget 1982...

Troligtvis kommer jag med färdtjänst hjälp att se dem
på deras avskedsturné om ytterligare 30 år...


Vi sjunger med i refrängen!

1 kommentar:

  1. Men det gjorde jag;)

    Hoppas att du har en bra sommar, kusinkramar från norr.

    SvaraRadera