Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 9 juli 2012

Veckans utmaning!?

För att slippa sitta själv (och sakna min familj?) så passade jag på att bjuda
hem bästa kollegorna (vänner/arbetskamrater?) på tjejfilm-kväll!

Oavancerat kan man tycka, men för vissa,
(ingen nämnd), innebar detta en stor utmaning!
Jodå, tro det eller ej, men det finns de som varken
gillar att fika, eller att se på film!?? (För mig är det ju en
utmaning att hålla mig vaken, när jag ser på en film.)

Mot bättre vetande så dukade jag ändå fram kakor och rabarberpaj.
De klarade "tant-testet" utan anmärkning!
Dvs de är INTE tanter, för alla vet ju att tanter ÄÄÄLSKAR småkakor,
så jag har fika kvar som räcker resten av veckan…

Men är det söndag, så är det!
Så det fick bli hämtpizza och coca cola också!
Det var en ovanligt varm kväll så jag kunde duka på uteplatsen.
och (äntligen) fick jag användning för alla mina filtar (med fjärilar)!

Det blev en lyckad kväll. Alla klarade sina personliga
utmaningar! Vi åt, fikade och jag somnade inte!??

"Ett litet steg för mänskligheten,
men ett stort steg för de som antog utmaningen!"

Nästa gång ökar vi svårighetsgraden och ser en sorglig film,
det kanske rent av får bli bio???

En lätt fika!
Tjejfilm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar