Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 25 juli 2012

Alla dessa insekter...

Insekter kan många gånger irritera på sommaren!
En av det mer harmlösa slaget är bokmalen,
men i kombination med att latmasken anfaller
så kan det se ut som att dyrbara semestertimmar
slösas bort...

Men tvärt om - det är full aktivitet!
Mordfall ska klaras upp. Kärlek ska spira.
Deckare varvas med "tantsnusk".

För att inte växa fast i stolen så flyttar jag mig flera
gånger under dagen. Från halvskuggan under eken,
till bryggan, till verandan. Från solen intill husväggen,
tillbaka till halvskuggan...

Allt eftersom solen rör sig och vindarna vänder så
hittar jag den mest fördelaktiga positionen i förhållande
till sol, vind och (gud förbjude) regn.

Så - nu tillbaka till boktraven!




Här sitter en bokmal!

Allt som behövs för en riktigt bra dag!



I skuggan av eken...


Eller i gassande sol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar