Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 28 juli 2012

Stängt för säsongen!

Nu har vi lämnat sydöstra Sveriges bästa pensionat!
Det blev 4 veckor för barnen, 3 veckor för maken och
2 veckor för mig på Lilla Hawaii! Äntligen lite vila för
den hårt arbetande personalen. Service 24-7 kräver sin pensionär...
Jag tror att de stänger för säsongen nu! 

Som vanligt kan vi inte klaga på något!
Inte vädret, inte servicen och absolut inte på maten!
När matklockan klämtar så vankas det god mat i mängder!
Kroppkakor, nyfiskade flundror, rökt lax, grillat
varvat med "en lätt fika" (som glass, bullar, frallor, semlor!?).

Trots mina låååånga morgonpromenader
(som förvandlades till förmiddagspromenader,
efter en stadig frukost) så var det omöjligt att motionera
tillräckligt för att kompensera mat (och fika) intaget.

Några kilos viktuppgång får man räkna med.
Men det är det värt! Varje år!


Pensionatets huvudbyggnad!


Annexet - där vi bor!

Matklockan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar