Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 12 juli 2012

Fånga en annan dag?

Fånga dagen?
Nej tack, låt den passera!

Nu är det sista uppförsbacken inför semestern!
Dagarna seeeegar sig fram! Redan i tisdags trodde jag
att det var onsdag. Onsdag morgon när klockan ringde
så var jag helt säker på att det var fredag…

Nu när jag får sitta ostört i TV soffan och titta på vad jag vill så
blir jag bara uttråkad… Det fick bli en ytterligare en filmkväll i måndags.
Då jag satt ensam så passade jag på att välja en riktigt sorglig film och
såg fram emot att få gråta ohämmat. Nejdå! Jag var helt oberörd!
Inte en tår! (Jag som inte ens kan se sjungande barn på TV utan tårar i ögonen?)
I tisdags när "Allsång på Skansen" INTE följdes av Morden i Midsomer,
(INTE OK SVT!!!), så satte jag på en film igen!
Nu löpte jag linan ut och poppade en påse popcorn!
Jag åt upp alltihop på mindre än en kvart…
(Det tog lite tid, för jag blev avbruten av ett telefonsamtal.)

När popcornen var slut stängde jag av filmen och gick och och la mig…

"Lyckan, kärleken och meningen med livet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar