Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 5 juli 2018

Träning i alla väder

Att använda vädret som ursäkt för att skippa träningen är inte ok. Man KAN träna i ALLA väder! Fast nu har vi ju SAMMA väder hela tiden... För "fint" väder för att träna inne och "för varm" för att träna ute...

Ska inte neka till att det ibland (läs: ofta) är ganska (läs:mycket) segt, att hålla i gång träningen. Löpningen är ju aldrig roligt, särskilt inte nu i värmen. (ja, -15 grader var bättre!)

Ska man (läs:jag) springa så är det bästa att "bara göra det", helst på morgonen. Innan hjärnan har vaknat och börjat fi-fi-fi-filura ut ursäkter... Funkar dock inte när man måste köra till jobbet innan 6... när man kommer hem och det är typ 100 grader varmt är man inte så sugen... (på annat än saft och kakor)

Det är ju därför man bokar in pass. 

När man svettas redan av att byta om så är gymmet "the place to be"!

Dagens goda gärning: Body Pump 

Ja, vila är också viktigt! 

Därför vilar jag oftast ca 23 timmar per dygn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar