Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 8 juli 2018

Från longdrinks till långpass

Jag skippade longdrinks (till förmån för snabba hot shots) i fredags, men idag tog jag mig tid till ett långpass i långsamt tempo. (som att jag har något val, eller en högre växel att lägga i...) 

Men löpning är inte en hastighet utan ett (nyktert)tillstånd! 

När jag skulle förlänga min runda, blev det lite fel... Efter en dryg timme insåg jag att det var minst lika lång väg tillbaka... Perfekt! Med ett dåligt lokalsinne är det "lätt" att få till längre sträckor! Fick feeling och sprang inte ens närmaste vägen hem utan valde den långa uppförsbacken istället för den branta backen. 

Tyvärr fanns inga nedförsbackar att välja om jag ville hem... The only way is up!

Så det blev en tretimmars tur. (många pauser inkluderade) Efter 3 timmar med för lite vatten och för hög temperatur, var det skönt att lämna det tillståndet och få sätta sig i skuggan efter en dusch! Det är EFTERÅT "runners high" infinner sig och man vill ut snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar