Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 12 juli 2018

(Alltid) redo för semester!

Fick en fin present av en omtänksam kollega och vän som tyckte att jag behövde "lite" semestergodis. Nära att det gick åt redan under de sista timmarna på kontoret!

Som om det behövdes... vi har hunnit med både glass, fika, utelunch och avtackningsfika denna LÅNGA sista vecka! Tror att någon illasinnad la in en extra tisdag denna veckan...

Handlade det sista (ska man till Norge, så tar man egen matsäck med sig...) och hämtade paketet med sommarläsningen! 

Kastade mig från bilen och in, för att inte brinna upp... (+28 grader ute) började plocka inne, startade en tvätt... kom plötsligt ihåg att jag glömt bagageluckan öppen. Med jobbdator och bokpaket! Tänk om något skulle bli stulet!? Och då var det inte jobbdatorn jag var mest orolig för...

Med tanke på den tid vi kommer att sitta i bil närmaste dagarna, så var det läge för att passa på att röra sig idag. Men - ingen vettig människa kan väl träna ute i denna värme!? (vem skulle springa ett maraton när det är 30 grader liksom?) Så 3 av 4 i familjen körde Body Pump på gymmet. Svalt och skönt! 

Den 4e hade fått nog av benböj efter snart 4 veckor på bandet på Volvo Cars... Han var förvisso på "sitt" gym men skippade "leg day"...

Imorgon klockan 15.24 stämplar han ut för sista gången på ett tag! Då stuvar vi in resterna av honom i en Volvo V90 (han är ju väl bekant med monteringen av motordetaljerna) och tar välförtjänt semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar