Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 10 juli 2018

Nere för räkning!

Nedräkning mot S E M E S T E R N!

Alltså det här VÄDRET! Det blir inte mycket gjort inne (eller ute...) Har tjuvstartat med semesterläsningen. Nora Roberts trilogi - inte för att jag brukar läsa några Nobelpristagare, men detta är verkligen INTE djupt. Tantsnusk på riktig lågvattennivå, precis vad man vill ha! 

Men jag har med gott samvete prioriterat ner hushållssysslorna till ett minimum. Knappt man orkat handla och laga mat de senaste månaderna... Med tonåringar i huset blir detta dock snabbt ett problem... sonen "jobba Volvo, tjäna pengar gräset" och kräver välfyllda matlådor och mellanmål för att klara timmarna på bandet. För att inte tala om hur hungrig han är när han kommer hem... Dottern har vi inte råd att ha hemma längre, så hon är hos en kompis på Orust... 

Idag har jag i alla fall köpt ägg och mjöl, så nu blir det pannkaka av alltihop! Sen måste jag slita mig och ta tag i semesterpackningen... 

Nåja, det är ju match i kväll. Den ska jag inte se, det ger mig 90 minuter tilläggstid... 

Tre dagar kvar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar