Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 17 december 2016

Gående bord...

...och springande gäster.
5-kamp och Julbord på Liseberg
med världens bästa kollegor igår!

Hann inte fota,
hade fullt upp med maten!
Blev många steg för att fylla tallriken!
Räknas det som "vardagsmotion"?

Tack vare att man reser sig upp, åker
maten ner, så man orkar "lite till"!
Så det går på ett ut...

Tycker egentligen inte att julbord
är värt pengarna*. Man kan väl inte
äta sig mer än mätt? Fast det är ju
just precis det man gör...

Orkade nätt och jämt gå till bussen!
Trots att jag hade hoppat över det
"små-varma", (Janssons undantaget)
för att orka lite efterrätt och godis...

Viktväktare gör sig icke besvär.
Ska man räkna points får man
ta med sig miniräknaren...

Men. På julen SKA man äta gott.
"Annars blir man ledsen i hela huvudet"
(citat #Ernst)

*igår var det dessutom "gratis".

Och blir det inte tillräckligt med motion på vardagarna, så finns det ju lördagmornar!

#Body Pump




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar