Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 6 juli 2016

Ont om tid?

Maken beklagade sig över att det "bara" är 6 veckor till
"Prinsens minne", då vi ska springa ett (tränings)lopp på
10 respektive 21 kilometer. HAN hade mage att beklaga sig.
Han ska springa 10 km - om 6 HELA veckor!
En lam hinner komma i form på den tiden.


Han har visserligen haft lite ont i foten, men sprang
trots det 8 kilometer på 42 minuter härom dagen.
Han ska alltså träna sig i form för att springa ytterligare 2
jävla kilometer och har oceaner av tid (6 veckor!!!) på sig!


Måste jag tillägga att jag ska springa 21 kilometer om
6 veckor, vilket innebär att jag ska dubbla den längsta
sträcka som jag har sprungit på drygt 2 månader?
För att inte ens nämna att jag ska springa 42 kilometer om
12 veckor, vilket är dubbelt så långt som jag har sprungit
NÅGONSIN!!?


Men jag är inte bitter!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar