Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 18 maj 2020

Kvinnlig list

I år planerar vi för hemester på ”Las Verandas”...
Då kan man inte ha för mycket av sittplatser utomhus!
(vi kan ju inte risker att komma för nära
varandra - vi måste ju hålla social distans!)

Vi har inga stora ytor (varken ute eller inne) att möblera,
så vi (läs: jag) tittade ut en mini-pytte-soffa till rimligt
pris (nedsatt 1000kr!) på Rusta. Det är ju orimligt att lägga
tusentals kronor på möbler som ska stå ute. I ur och skur...

Ja, vi bor i Sverige och nej vi har inget inglasat uterum,
och nej, vi ska inte bygga in altanen.
Då har vi ju ingen ute-plats alls.
Här måste vi faktiskt välja. Ute, eller inne.

Men mysigt vill man ju ha det... och ombonat... och ja,
KUDDAR och filtar kan man ju inte få för många av!

Jag hade tänkt ut en flexibel lösning som man
snabbt kan flytta runt för att få optimal placering
i förhållande till sol, skugga och vind.

Dessutom ska möblerna vara lätta att flytta in
och förvara. Sommaren är ju som vi vet - kort...

Jag såg vår nya ”lounge” framför mig:
2 soffor och ett litet bord. Fanns i lagersaldo.
Bara att åka och hämta, betala, lasta in i bilen, montera!

Men riktigt så lätt går det aldrig...'
Man har ju en bättre hälft också som måste få
tro att han varit delaktig i beslutsprocessen...

Det var ju inte dirkt kärlek vid första provsittningen på Rusta...

Jag har ju på de 25 år vi varit tillsammans
lärt mig hur man använder sin kvinnliga list
och inte går för snabbt fram.
Man måste (tyvärr) ge det lite tid.
Skynda långsamt. Tråkigt, men effektivt!
Men jag hade ju redan bearbetat detta ett tag.
Och vässat mina argument...

Att han inte lärt sig på 25 år att mina idéer
alltid är bra - och genomtänkta...
(är vi ett gammalt strävsamt par?
eller kanske snarare ett motsträvigt par...)

Men nu står våra nya soffor på plats!
(och snart minns ”ingen” vems idé det var
egentligen att skaffa dessa...)

Vi hade invigning igår,
även om vi fick dricka varm choklad iklädda
mössa och vinterjacka i det kyliga vädret...

Nu hoppas vi på rosevins-premiär i helgen.
Helst utan vantar och Corånarluvan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar