Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 4 maj 2020

Corona-mil

Lugnt, långsamt, tungt - men långt - blir
summeringen av gångna veckans löpning.
Lite som livet i karantän...

Men tack och lov är vi ju inte
tvingade att hålla oss inomhus!

”Man kan inte sitta i soffan och vänta in motivationen
- man måste springa ut och hämta den.”

Sa nån j-el till hurtbulle...

Förvisso sant, men jag tar en löprunda för att få
distans till den sociala distansen och sen ÄTA en bulle!

På första maj genomförde jag ett långt,
långsamt första maj tåg, för att demonstrera
att tiden går fort även när man har långtråkigt...

En tyst protest och sen sittstrejk resten av eftermiddagen...
Det krävs en latmask för att genomlida, förlåt genomföra,
ett bra långpass! Det blir garanterat inget hushållsarbete.
Där saknas både motivation och disciplin.

Förutom för tvätt - det är ju min hobby - och bakning såklart!

När ”allt” är inställt och vi dessutom jobbar
deltid, hemifrån sparar man ju in mycket tid.
Tid man inte vill riskera att slösa på hushållsarbete.

Därav ”disciplinen” att hålla i träningen...
Ett motiv så gott som något!

Nyheter om varsel och Corona rör upp orosmoln.
Negativa tankar om arbetslöshet, sjukdom och död samlas
gärna i stora grupper utan respekt för social distansering...

Så jag unnar mig lyxen att lägga tid på (nästan) dagliga
”må-bra” rundor i låg fart med låg puls, som motverkar
negativ energi. Så blir det några ”Corona-mil” på en vecka!
(jag får garanterat ändå ihop mina timmar med skärmtid...)

Så rätt vad det är har tiden också sprungit iväg
- och vi är genom detta och ute på andra sidan!

Håll i, håll ut och håll avstånd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar