Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 20 maj 2020

Kalasdag!

Idag är ingen vanlig dag! Hurra!
När man äntligen får träffa sina kollegor live
(en stund, utomhus med social distans).
Då är det fest!

Glass och ballonger på Las Verandas!

Rörde ihop en chokladbollskladdkaka på förmiddagen
(fördelen med att vara hemma och baka - jag menar - jobba...)

Inga baktankar alls med att ta med en kaka till chefen när hon fyller år!

Hela gruppen (alla 5 flamingos) åkte hem till henne som
en överraskning för GEMENSAM, lunch, kaffe och fika!

Tänk att så (bra) hade vi det varje dag förut!

Att solen skiner, värmen har återvänt och
långhelg väntar gör inte saken sämre.
Sol ute och inne i hjärta och sinne.
Jag har världens bästa kollegor!
Och de har... Mig...

Vi har ju suttit ”isolerade” sen mitten av mars.
Kändes lite som ett förbjudet äventyr att ge sig av hemifrån...
Jag var helt uppstressad av att behöva klä på
mig människokläder och göra mig ”i ordning”.
Tänk att man brukade ge sig iväg ut såhär! Varje dag!!?
Hur hann man med!!?

Mascaran hade torkat efter att ha varit oanvänd i månader.
Jag fick hårspray i ögat när jag försökte få styr
på en frisyr som också tagit permission...
(idag är det för varmt för att få sätta på corånarluvan...)

Tog på mig en vanlig klocka,
den var inte omställd till sommartid...

Men nu ställer vi om till helg!
Och kanske håller sommarvädret i sig.
Så vi kan ha lite skön hemester några dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar