Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 27 maj 2020

Boktipset!

Ni na ni na ni nana!

Följer inte nyheterna om antal dödsfall i Corona.
Jag gör vad jag kan för att hålla ut (hålla in magen)
- och hålla avstånd.

Däremot engagerar jag mig gärna i fiktiva dödsfall,
där seriemördare lämnar lik efter lik efter sig.
Jag följer mördare i alla (serie)format.

Den ena dagen är den andra lik. Mer och mer lik...
Men för att undvika tristess, måste man variera sig.

Efter lika delar Netflix, Viaplay, SVTplay,
Nextory så måste man ibland vända blad. Gå vidare.
Variera sig. Titta, läsa, bläddra, lyssna...

Sista veckan har jag kommit in i ljudbokslyssnandet.
Svårt att sluta lyssna när det är spännande!
Just nu förföljer jag kriminalinspektör Emma Sköld.
Inte konstigt att jag hör röster i huvudet (och svarar dem)
när uppläsaren outtröttligt läser kapitel efter kapitel...

Familjens röster stänger jag effektivt ute med hörlurarna!

Ibland rör jag ihop ”mina” case...
Många ledtrådar att hålla reda på när man
förföljer flera seriemördare samtidigt.

Särskilt komplicerade blir fallen när man somnar ifrån ljudboken...

Bästa kombon är därför ljudbok och promenad.
Stigen runt Svankällan är vältrampad, kända
omgivningar, som inte bjuder på något nytt att se,
så man kan koncentrera sig på lyssnandet.
(missade tom när en älg stod intill slingan...)

Så nu tar jag helst en promenad både ”till jobbet” och ”hem”.
Sen kan man sätta sig i soffan och se hur det går med fallen
som utreds av TV-poliserna, innan man lägger sig i sängen
- och vänder blad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar