Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 8 november 2018

Skapelseberättelsen 2.0

På den första dagen var allt mörkt, det fanns inget vatten, inga väggar, bara ett hål i golvet... Men så kom väggar och kakel, golvvärme och klinker... möbler monterades, duschväggar sattes på plats och det var gott...

På den 9e dagen skapades ljus, el drogs in, spottar tändes i taket. På den 10e dagen tog en tvättstuga form. Den 11e dagen hände... 

...ingenting...!!!??? Känslan när man kommer hem och finner att 2 toalettstolar står kvar i vardagsrummet... Inget halleluja moment... 

Men... Så - till slut - på den 12e dagen, drogs vattnet tillbaka in. En förutsättning för allt LIV! Tvättmaskinen kunde åter startas!!! Allt är gott. 

Amen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar