Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 26 november 2018

Lugnet efter festen

Flyger hem med lätt övervikt efter en helg med triss i prinsesstårtor... Firat en 70-åring och gratulerat en 60-åring, med en blandning av sött och salt... Allt från smörgåstårta och rosa bubbel till nyhalstrad saltströmming!

I lördags gick det i ett. Från kaffekalas och 70-årsmiddag till Kypasjärvi Folketshus där 60-årsfesten var i FULL gång. Det var hålligång i skogen med livemusik, fuldans och finsprit.

Att endast hembränt skulle förekomma i Norrland är bara en myt... 

I söndags var det åter tyst och lugnt i byn... Kanske lite extra tyst bland de som gjort en djupdykning i bålskålen...

Tur jag höll mig till överkonsumtion av socker!

Angående intaget av tårta vill jag citera jag en mycket klok 4-åring när hon tog emot en (av många) bitar prinsesstårta:

"Oj-den biten blev alldeles för stor... Men det gör inget, den orkar jag!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar