Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 20 december 2017

Reality TV?

Det klagas på Ernst och hans
julmysiga pyssel-matlagningsprogram.
Någon (enligt Expressen) kände att Ernst-jul
fick hen att "bryta samman" med "kraven" på
den perfekta (hemlagade) julen.


Man kan tycka vad man vill om honom.
Erkänner att även jag varit lite trött på honom i perioder.
Men. Man får inse att hans program ska intas i små doser!
(om man är överkänslig)
Det är samma effekt som att äta för mycket tårta...


Som väl är, så finns det ett alternativ som alla kan välja.
Man kan - och detta kanske kommer som en nyhet -
SLÅ AV TV'n! Ja, precis! Eller byta kanal!


Jag föredrar hans julprogram, när han går runt i
tjocksockar, framför sommarens barfota variant.
Jag undviker överdosering genom att helt
enkelt missa programmet - alternativt somna.
Man får gärna lite Ernst-koma, när han dukar upp...


MEN. Till alla som verkligen STÖR sig och inte lyckas byta kanal
Så vill jag bara säga:
Ni TROR väl inte på Ernst?


Det är ju uppenbart att han inte finns på riktigt!?
Tror ni på jultomten också?
Det är ju helt orimligt att någon på RIKTIGT skulle hinna/orka
knyppla små tomtar, tälja små älvor, snickra ihop ljusstakar.
Tillverka hallmattor av grenar och dekorera hela huset med mossa.
Samtidigt som hen lägger in korvar, stuvar brysselkål och kokar karameller.


Det är som att titta på "Tomteverkstan" på julafton
där de målar schackbrädor med rutig färg.


Detta är INTE reality TV. Det är bara ögongodis för jultrötta.
När man inte ens orkar bläddra i en jultidning, så kan man bara titta.
Det betyder inte att någon förväntar sig att du ska göra det han gör.
Ingen anledning att bryta ihop, bli förbannad eller hata Ernst.


Om man tittar på fotboll så behöver man väl inte spela själv hemma i vardagsrummet?
Om man tittar på Bonde söker fru så behöver man inte flytta till landet och gifta sig?


Det är UNDERHÅLLNING.
Och gillar man inte den typen av underhållning,
så finns det mängder av andra alternativ.


Kanske behövs varningstext för lättkränkta:


"Programmet innehåller scener som kan verka helt främmande"
"Innehållet i programmet har INGET med verkligheten att göra"


Imorgon ska jag titta på programmet - om jag vågar!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar