Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 13 december 2017

50 nyanser av snö

Hur man upplever snön kan vara så väldigt olika. Jag brukar hävda att jag gillar snö... Men vissa mornar alltså... Man tror att man ska komma iväg tidigt till jobbet. Tills man går ut och hittar bilen under en snödriva... Dörrarna har frusit fast... Givetvis hittar man ingen sopborste. Under snön är ett lika tjockt täcke av is... Man når inte att skrapa bort ishelvetet. Man når inte upp till mitten av framrutan då bilen är för hög... Biltaket ska vi inte tala om. 

Problemen hopar sig i I-landet. ORKA!!?

Man kommer iväg till slut, bara för att upptäcka att trafiken nästan står stilla. Javisstja! Det har ju kommit några centimeter snö i Göteborg...

SUCK...

Men man kan också få en helt annan upplevelse. Man stiger ur sängen och i stället för att stressa till jobbet snör man på sig sina Icebugs och drar täckkjolen ovanpå tightsen. Steget före snöplogen pulsar man sedan fram i decimeterdjup nysnö. Att ”Plogen har inte kört ända fram” är helt sant - i dubbel bemärkelse...

Sen väntar frukost, kaffe och dagens avsnitt av julkalendern. När man till slut är klar att åka till jobbet är bilen varm. Tack Gud och Volvo för inbyggd dieselvärmare! (och att man kommit ihåg att sätta igång den)

Maken har hittat sopborsten och sopat klart. Vägarna är plogade (halleluja!) skottade och trafiken flyter!!?

Detta var veckans måndag respektive tisdag morgon. I morse blev det en kompromiss. Löpning i slask och is. (älska Icebugs!) Bilen var i alla fall snö och isfri. Idag har det ösregnat, så vintern är ”över”. Tills den överraskar nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar