Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 19 februari 2016

Ur spår!

Sportlovsveckan går mot sitt slut.

Man kan ju inte helt undvika sport när
det är sportlov. Tog med mig dottern
för hennes världspremiär på längdskidor i måndags. Kände mig hur proffsig som helst när jag (för första gången) vallade skidor!

Vad kan gå fel med Gundes vallakit?
Bäst före 1994 (?)
Kanske gav bäst skidFÖRE på den tiden
när mina balklänningar var moderna...

Väl på plats på Kalix skidstadion kom nästa utmaning. Hur f-n får man fast pjäxan i bindningen?

Man kan ju inte gärna fråga någon
som har "Kalix SK" tryckt på ryggen...
(i våra pannor stod det "nybörjare")

6 kilometer senare (vi åkte inte vilse i alla fall!) med lika bra glid framåt som bakåt, var jag överlycklig när jag även fick LOSS pjäxan från skidan, så att jag slapp kliva ur skorna och köra barfota hem...

Vilken premiär!
Vi passade på att åka 8 km till igår.
Då blev vi inte ens varvade i fäders spår!

Det blev även en gemensam löptur.
Ville testa om 4 handbollsträningar i
veckan gett dottern någon uthållighet...
Men vi nöjde oss med 8 km,
för det var trots allt -8 grader.
Telefonen dog i kylan. Vi överlevde!

Att kylan skulle vara mindre
kall i norr är en myt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar