Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 7 februari 2016

Slit och släng!

Ingenting, jag säger ingenting, eller INGEN
går säker när jag är på utrensningshumör!

Jag shoppar, samlar, shoppar, packar in i skåp,
shoppar, sparar, organiserar om i garderoberna...
Tills en vacker dag då måttet är rågat,
bägaren, som det så vackert heter, rinner över.
Den som spar han har - för mycket av det goda.
När man inte hittar "någonting" längre i sitt
organiserade kaos. Då VET man!

Det är dags att rensa UT.
EN in EN ut fungerar inte...

Senaste veckan gick jag på de tunga grejerna.
Soffbordet och stora ryamattan
(inklusive husdjuren) byttes ut.

Point of no return, nu rymdes inte mer i förrådet,
det var dags - igen. Att dra till återvinningen!
Men först ett varv till i skåp och lådor.

Sällskapsspel?
Vi är väl inte sällskapliga?
Vi har ju varsin skärm... UT!
Ordböcker och uppslagsböcker? Det var väl inte på den
här sidan millenieskiftet man slog upp något i en bok?
Allvarligt talat! UT!

Allt går att återvinna.
Man, barn, ungdomar...
(har de inte blivit lite stora och otympliga?)

Spara, sälj eller bara släng ut!

Åh fred på jorden, frid i mitt inre och
i skåpen råder (tillfällig) vapenvila!

(och intill återvinningen låg
Stadsmissionens loppis...)


...en UT!
...(ing)EN in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar