Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 8 februari 2016

31 dagar i januari...

Januari räckte inte riktigt till, när jag redan tidigt på det
nya året bestämde mig för att ta ett krafttag mot kaoset.
Jag hade en (vag) plan om att gå igenom "alla"
möjliga och omöjliga förvaringsutrymmen.

Planen var "30 minuter om dagen - i 30 dagar",
men det fungerade inte. När man väl öppnar
Pandoras box så behöver man mer tid...

Det fick bli ett par timmar, lite då och då.
...och en bit in i februari. Men nu får det räcka!
För den här gången...

Trots att jag tycker att jag rensar regelbundet,
så finns det alltid mer att göra. Maken muttrade något
om att "stoppa inflödet istället", men jag lyssnade inte...

Man kan alltid skylla på att barnen växer.
Underställ i storlek 160. Fotbollsstrumpor i en
obestämbar smutsgul färg behöver inte sparas längre.
I övrigt innehåller inte sonens garderob särskilt mycket.

En oanvänd Rögletröja, ett gammalt skolfoto,
ett diplom från en skidskola...
Får man slänga sånt?

Nästa anhalt. Köket.
Man vill ha "luftigt" i skåpen, men någonting går snett.
Jag har trångt i skåpen, för att jag köper
fler och fler lådor - som jag förvarar luft i...

Den smarta (dyra) "Fridgesmart" burken med lufthål
från Tupperware, som jag förvarar andra plastburkar i...
Inte mitt bästa köp... Men fint att plasten har luft att andas!

Min garderob...
Den "städar" jag säkert en gång varje månad.
Men i år är det slut på den ogenomtänkta nyinköpen.

Känns skönt att ha blivit av med ett stort antal extrakilon!
Nu gäller nya vanor, för att inte dra på sig övervikt igen...

Shopping-Detox 2016!

Organiserat kaos...


Här ska bantas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar